رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری فردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به تشویش اذهان عمومی و جریحه‌ دار کردن عفت عمومی می‌ کرد، خبر داد.

هتاک اینستاگرامی در اردبیل دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ علی قهرمان طالع ۲۹ شهریور با اعلام این خبر گفت: طی رصد و پایش فضای مجازی و انجام اقدامات اطلاعاتی توسط کارشناسان پلیس فتا، فردی که با ایجاد صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام با انتشار محتوایی موجب تشویش اذهان عمومی و ملتهب نمودن افکار عمومی می‌ کرد، شناسایی شد و پرونده به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع  با تشکیل یک اکیپ عملیاتی و فنی، محل اختفاء وی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه متهم در مخفیگاه خود دستگیر شد و تجهیزات رایانه ای و ادله دیجیتال مرتبط در محل جمع آوری و جهت بررسی فنی به همراه متهم  به پلیس فتا منتقل شد.

وی افزود: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی خود شد ولیکن در مواجه به ادله دیجیتالی، شواهد و قرائن متقن به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب استان ارسال  و متهم با صدور قرار روانه زندان اردبیل شد.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل اظهار کرد: یکی از جرایمی که علیه تمامیت معنوی اشخاص در جامعه تحقق می‌یابد، جرم تشویش اذهان عمومی است. البته در جرم تشویش اذهان عمومی آنچه توسط مجرم نشانه رفته، امنیت روانی و ذهنی جامعه است و به همین دلیل قانونگذار برای ایجاد امنیت روانی و فکری در جامعه، دست به جرم‌انگاری این فعل کرده است.

این مقام مسئول افزود: بر اساس ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای، نشر اکاذیب در فضای مجازی با استفاده از داده‌های رایانه‌ای جرم تلقی شده و قابل تعقیب و مجازات است و در این ماده قانونی آمده است: هر کس به‌ قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به ‌وسیله سیستم رایانه یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد جرم محسوب شده و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

قهرمان طالع با هشدار به افرادی که با راه‌اندازی صفحات مجازی اقدام به انتشار مطالب توهین‌آمیز می‌کنند، گفت: پلیس با توجه به وظیفه ذاتی خود برابر قانون ، همواره با عوامل تشویش اذهان عمومی و ترویج دهندگان فساد و ناهنجاری، قاطعانه برخورد می‌کند و طی رصد مستمر این فضا، اجازه فعالیت به این افراد را نمی‌دهد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، در جهت جلوگیری و مقابله با آن، می توانند گزارشات خود را در قسمت مرکز فوریت های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با تماس از طریق شماره  تلفن ۰۹۶۳۸۰  گزارش نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.